0

Let op de ijsberg!

Gepost door 0 in x-cartmagentojoomla op  

Een website is net als een als een ijsberg, wat je als bezoeker ziet is maar een fractie van de website. Het design en de boodschap zijn slechts het eind resultaat van een bredere strategie. Een goede strategie voor iedere website start met doelstellingen. Wat wilt u echt bereiken, meer verkeer, meer verkoop, een betere merkbekendheid, etc. Of misschien wel een combinatie hiervan.

Zichtbaar - De top van de ijsberg

Een website is net als een als een ijsberg, wat je als bezoeker ziet is maar een fractie van de website. Het design en de boodschap zijn slechts het eind resultaat van een bredere strategie.

Onzichtbaar - de 95% onder de oppervlakte

Een goede strategie voor iedere website start met doelstellingen. Wat wilt u echt bereiken, meer verkeer, meer verkoop, een betere merkbekendheid, etc. Of misschien wel een combinatie hiervan.

Waarom is dit zo belangrijk?

Simpel. Als u weet wat u wilt, kunnen we ervoor plannen. En zoals algemeen bekend: 1 uur planning is 10 uur werk voorkomen. Dit gaat zeker op voor het bouwen van een website.

Zonder een solide, diepte analyse van wat u wilt bereiken en hoe dit dient te gebeuren, loopt u zeker uit de planning en zal uw doel onbereikbaar blijven. Brandjes blussen met de nodige irritaties als gevolg.

Wat zit er in de ijsberg onder water?

Zonder volledig te zijn dient u rekening te houden met bijvoorbeeld:

  • Architectuur
  • Technologie keuze (CMS - CRM - Shop)
  • SEO planning
  • Interactief grafisch ontwerp
  • Programmeren
  • Content productie
  • Marketing en promotie
  • Onderhoud en support strategie

Al deze punten horen op de agenda te staan bij de bespreking voor aanvang van uw website of webshop.

Hopelijk is de ijsberg analogie u duidelijk. Door te focussen op de "onzichtbare" heeft u meer kans op een succesvolle website.