24 punten om eens goed naar te kijken met het oog op de komende feestdagen.

  1. Controleer of er geen beveiligingswaarschuwingen voorkomen tijdens het betalingsproces van uw winkel.
    U maakt natuurlijk al gebruik van een SSL certificaat voor uw shop.
  2. Houd goed bij waar men naar zoekt binnen uw site.
    Pas uw site aan naar waar men naar zoekt. En ook naar wat men niet kan vinden.
  3. Test uw website in de meest gebruikte webbrowsers.
    Firefox, Internet Explorer, Google Chrome en Safari.
  4. Maak een mooie selectie van kadootjes onder de 30 euro en breng deze extra onder de aandacht.
  5. Zorg dat uw retour en ruil beleid duidelijk zichtbaar is en duidelijk is omschreven.
  6. Maak duidelijk dat registratie optioneel is en niet verplicht.
  7. Houdt uw klanten op de hoogte van de orderstatus.
  8. Communiceer duidelijk uw verzendmethodes en levertijden.
  9. Maak duidelijk wat de uiterlijke datum is waarom men kan bestellen voor levering voor de feestdagen.
  10. Zorg dat uw webshop snel en soepel loopt.
    Online winkelaars zijn vaak ongeduldig en houden niet van wachten.
  11. Zorg voor upselling en cross-selling van producten voor een hogere omzet.
  12. Maak het betalingsprocess zo eenvoudig mogelijk.
    Zorg voor zo min mogelijk afleiding en focus op het proces.
  13. Vermijd gebruik van Flash voor de steeds grotere groep van iPhone en iPad gebruikers.
  14. Laat duidelijk weten als artikelen niet (meer) op voorraad zijn.
  15. Maak het mogelijk om in te schrijven voor uw nieuwsbrief.
  16. Indien u gebruik maakt van gratis verzending, LAAT IEDEREEN HET WETEN!
  17. Zorg dat uw contact informatie makkelijk gevonden kan worden.
  18. Goed lopende producten prominent naar voren laten komen in uw winkel.
  19. Monitor uw winkel via Google Webmaster tools.
  20. Maak gebruik van Google's Thinks Holiday website.
    Daar kunt u zien wat de laatste zoektrends zijn tijdens deze periode.
  21. Monitor trends via twitter en gebruik twitter search om bij te houden wat er speelt bij uw doelgroep.
  22. Monitor niet afgemaakte transacties en volg ze zo mogelijk op.
  23. Gebruik social media voor uw webwinkel maar overdrijf het niet. Teveel promotie van steeds dezelfde aanbiedingen komt uw geloofwaardigheid niet ten goed. Geef ook tips en nuttige links voor een hogere attentie waarde.
  24. Indien uw winkel op dit moment goed loopt ga dan niet van het ene op het ander moment trendy en hype-achtige marketing strategiën uitproberen. Gebruik bewezen marketing technieken, meet de resultaten en houd een oog op de belangrijke onderdelen van uw winkel.

Wij helpen u graag bij het optimaliseren van uw XCart webwinkel!