U bent hier: Home » Blog » tags » webshop
Tag >> webshop

Sinds enige tijd biedt PostNL de mogelijkheid voor consumenten om pakketten te laten bezorgen op afleverlocaties in de buurt. De consumenten kunnen in de webwinkel middels een plattegrond een afhaallocatie in de buurt kiezen alwaar het pakketje afgeleverd wordt.

De afhaallocaties hebben ruime openingstijden en zijn vaak ook 's avonds open. Handig als je overdag aan het werk bent.

Webcreatives biedt de Pakjegemak integratie voor X-Cart webshops. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.


Je kunt tegenwoordig geen verjaardag of familiefeestje bezoeken of je ontmoet wel iemand die een webwinkel beginnen wil, of tenminste met het idee speelt. Heel veel mensen spelen met het idee om iets via internet te gaan verkopen. De reden dat dit uiteindelijk niet gebeurt is vaak dat men niet weet waar te beginnen.

Om deze mensen te kunnen bedien heeft Webcreatives ShopophetWeb in het leven geroepen. Dit is een shopconcept waarmee iedereen in no-time een webwinkeltje kan beginnen zonder dat men zich druk hoeft te maken over moeilijk zaken als betaalmethodes, hosting of aanschaf van software. Alles zit er gewoon in.

Het mooie van het ShopophetWeb concept is dat het niet stopt bij "winkeltje spelen". Ook het gehele order traject inclusief orderpicking en voorraadbeheer is geregeld. Alle facturen, pakbonnen worden automatisch voorzien van barcodes zodat men met een barcode scanner supersnel de orderafhandeling kan verzorgen. De foutmarge is nihil. Kortom, een prima concept voor iedereen die op zoek is naar een degelijke shopoplossing en geen gedoe wil. U kunt direct starten middels een demo aanvragen.


24 punten om eens goed naar te kijken met het oog op de komende feestdagen.

  1. Controleer of er geen beveiligingswaarschuwingen voorkomen tijdens het betalingsproces van uw winkel.
    U maakt natuurlijk al gebruik van een SSL certificaat voor uw shop.
  2. Houd goed bij waar men naar zoekt binnen uw site.
    Pas uw site aan naar waar men naar zoekt. En ook naar wat men niet kan vinden.
  3. Test uw website in de meest gebruikte webbrowsers.
    Firefox, Internet Explorer, Google Chrome en Safari.
  4. Maak een mooie selectie van kadootjes onder de 30 euro en breng deze extra onder de aandacht.
  5. Zorg dat uw retour en ruil beleid duidelijk zichtbaar is en duidelijk is omschreven.
  6. Maak duidelijk dat registratie optioneel is en niet verplicht.
  7. Houdt uw klanten op de hoogte van de orderstatus.
  8. Communiceer duidelijk uw verzendmethodes en levertijden.
  9. Maak duidelijk wat de uiterlijke datum is waarom men kan bestellen voor levering voor de feestdagen.
  10. Zorg dat uw webshop snel en soepel loopt.
    Online winkelaars zijn vaak ongeduldig en houden niet van wachten.
  11. Zorg voor upselling en cross-selling van producten voor een hogere omzet.
  12. Maak het betalingsprocess zo eenvoudig mogelijk.
    Zorg voor zo min mogelijk afleiding en focus op het proces.
  13. Vermijd gebruik van Flash voor de steeds grotere groep van iPhone en iPad gebruikers.
  14. Laat duidelijk weten als artikelen niet (meer) op voorraad zijn.
  15. Maak het mogelijk om in te schrijven voor uw nieuwsbrief.
  16. Indien u gebruik maakt van gratis verzending, LAAT IEDEREEN HET WETEN!
  17. Zorg dat uw contact informatie makkelijk gevonden kan worden.
  18. Goed lopende producten prominent naar voren laten komen in uw winkel.
  19. Monitor uw winkel via Google Webmaster tools.
  20. Maak gebruik van Google's Thinks Holiday website.
    Daar kunt u zien wat de laatste zoektrends zijn tijdens deze periode.
  21. Monitor trends via twitter en gebruik twitter search om bij te houden wat er speelt bij uw doelgroep.
  22. Monitor niet afgemaakte transacties en volg ze zo mogelijk op.
  23. Gebruik social media voor uw webwinkel maar overdrijf het niet. Teveel promotie van steeds dezelfde aanbiedingen komt uw geloofwaardigheid niet ten goed. Geef ook tips en nuttige links voor een hogere attentie waarde.
  24. Indien uw winkel op dit moment goed loopt ga dan niet van het ene op het ander moment trendy en hype-achtige marketing strategiën uitproberen. Gebruik bewezen marketing technieken, meet de resultaten en houd een oog op de belangrijke onderdelen van uw winkel.

Wij helpen u graag bij het optimaliseren van uw XCart webwinkel!

Met de realease van versie 4.4 geeft X-Cart in één keer alle modules vrij die voorheen optioneel konden worden aangeschaft. Hiermee overstijgd X-Cart andere e-commerce pakketten.


Peter Kuntz

iDeal verdringt de acceptgiro

Gepost door Peter Kuntz in x-cartwebshopiDeal op

Onderzoek heeft aangetoond dat in 2009 iDeal wederom in populariteit heeft gewonnen. Ditmaal grotendeels ten koste van de acceptgiro. 44% van de Nederlanders gaf de voorkeur aan betalen via iDeal. Als tweede betalingsmethode staat nog steeds de acceptgiro te boek met 22%. Slechts 9% kiest voor betaling via Creditcard en 6% voor overschrijving.


Peter Kuntz

Grenzeloos betalen

Gepost door Peter Kuntz in x-cartwebshopiDeal op

Het aantal online betalingen neemt alleen maar toe. Daarmee neemt ook het aanbod van betalingsmethodes en partijen die deze betalingsmethodes aanbieden toe.

In Nederland is de absolute betaalmethode nummer één nog steeds iDeal gevolgd door acceptgiro, automatische incasso, creditcard en vooruitbetaling.

De basis voor betaling via iDeal is internetbankieren. Het grote pluspunt van deze betalingswijze is wel dat het vooral veiliger is dan de andere betaalmethodes (mits op een goede manier geïmplementeerd in uw webshop natuurlijk).


Indien de doelgroep van uw webwinkel voor het grootste deel uit consumenten bestaat dan heeft u te maken met de wettelijke regels die gelden voor het vooruitbetaling zoals betalen via iDeal. Wat betekent dit nu en wat kunt u doen om aan de regels te voldoen?

Wettelijk is bepaald dat u consumenten niet mag verplichten het volledige aankoop bedrag vooruit te betalen. U mag de klant maximaal 50% van het order bedrag vooruit laten betalen. Indien u in uw webshop dus alleen iDeal aanbied als betalingsmethode en hiermee het volledige bedrag vooruit laat betalen, is dit dus in strijd met de wettelijke regels.

0

X-Cart 4.3 in beta

Gepost door 0 in x-cart shopwebshop op

We are pleased to announce that the new X-Cart branch 4.3.x is now available for beta testing, which is scheduled to continue till August 3, 2009. This beta release aims primarily at regular X-Cart users and developers who now have a great opportunity to test and evaluate the next X-Cart branch and help us make X-Cart 4.3. better.

Important: X-Cart 4.3 is not yet recommended for production use at this stage. What's new in X-Cart 4.3 The new X-Cart branch includes numerous little enhancement and refinement, and a number of considerable improvements, most of which go behind the scene.

The visible changes introduced with X-Cart 4.3 include:

* AJAX technology for the mini-cart, product rating, etc.
* Quick Search panel
* X-Fancy Categories, X-AOM and X-RMA are now included into the X-Cart distribution package
* Two new skin templates


Eén van de belangrijkste keuzes bij het inrichten van een webshop is wel de keuze voor de wijze van betalen. Belangrijkste criterium hierbij is dat het vooral eenvoudig en snel moet zijn. De betalingskeuze is immers één van de meest voorkomende afhaak punten voor potientiële webshop klanten.